Honda, elektrikli araç pazarına geçişini hızlandırmak için önemli bir adım atıyor. Şirket, 2030 yılına kadar 61 milyar euro yatırım yaparak yeni elektrikli model serileri geliştirmeyi ve hızla büyüyen EV pazarında sağlam bir yer edinmeyi hedefliyor.
Honda, Tesla ve BYD gibi elektrikli araç pazarındaki liderlerden pazar payını geri almak istiyor. Elektrikli otomobil konusundaki yatırımlarını iki katına çıkararak, ürünlerinin maliyet verimliliğini artırmayı ve küçük EV’ler ile motorbiklere odaklanmayı planlıyor.
Honda‘nın elektrikli araç yol haritası, küresel olarak yedi yeni elektrikli modeli içeriyor; bu modeller arasında kompakt araçlardan daha büyük araçlara kadar çeşitlilik bulunuyor. Şirket, 2027 yılına kadar Çin pazarında on yeni elektrikli otomobil modelini tanıtmayı ve 2035 yılına kadar bölgede yüzde 100 elektrikli araç satış hedefini gerçekleştirmeyi planlıyor.
Honda elektrikli araç pazarında Tesla’yı tahtından edebilir
Yeni Honda 0 serisi, özellikle Saloon konsepti, şirketin EV stratejisinde önemli bir rol oynayacak. Ocak ayında CES’te tanıtılan Saloon, Honda’nın amiral gemisi elektrikli aracı olarak öne çıkacak ve bu konsepte yakın bir modelin 2026’da Kuzey Amerika’da piyasaya sürülmesi bekleniyor.
Honda, iddialı elektrikli otomobil hedeflerini desteklemek için sağlam bir tedarik zinciri kuruyor. Bu kapsamda, lityum-iyon bataryalar için ortaklıklar ve GS Yuasa ile kendi üretim tesisleri oluşturuluyor. Şirket ayrıca, Kanada’da batarya materyalleri güvence altına alarak dış tedarikçilere olan bağımlılığını azaltmayı planlıyor. Honda’nın stratejik girişimleri, batarya maliyetlerini düşürmeyi ve büyüyen EV filosu için sürekli bir tedarik sağlamayı hedefliyor.
2030 yılına kadar, Honda’nın elektrikli ve yakıt hücreli elektrikli araçların (FCEV) global otomobil satışlarının %40’ını oluşturmasını, 2040 yılına kadar ise %100 oranına ulaşmasını hedefliyor. Elektrikli araçlara yapılan 61 milyar euro yatırım, şirketin tarihinde önemli bir dönüm noktası olarak görülüyor. Yenilik, sürdürülebilirlik ve kapsamlı bir EV stratejisine odaklanan Honda, otomotiv sektöründe kaybettiği lider konumunu yeniden kazanmak için iyi bir konumda.